Ma kaki kaki, raje bi kakijevo pito.

Ko sem bila majhna, je pred hišo od none in nonota stal poleg mandlje tudi kaki (ki je kasneje moral proč, ker sta bili drevesi preveliki in ni bilo dovolj prostora za obe). Tako smo imeli vsako zimo na zalogi kar nekaj kakijev. Tistih mehkih, seveda. Kakije sem vedno rada jedla, sploh, ker sem lahko packala, ko sem z žličko v njegovi notranjosti iskala še kaj mehkega mesa kakija. Velikokrat se je zgodilo tudi, da sem se kakija lotila, ko še ni bil dovolj zrel. Saj poznate tisti občutek, ko vam usta potegne skupaj, ne? Vseeno imam kakije še vedno rada, čeprav jih danes pustim, da so res čisto mehki, preden zagrizem v kakšnega. Tako da je jasno, da mi tisti trdi kakiji niso najbolj jasni in ne vem točno, kako do njih pristopati. Kdaj naj vanj ugriznem, ne da bi se pri tem skremžila zaradi nezrelosti?

Kakorkoli, danes nisem imela takšnih težav. Doma sem imela namreč 5 čisto zrelih, mehkih kakijev in sem se odločila, da poskusim narediti iz njih pito. Torej, malo bolj zdrava kakijeva pita:

012

Našla sem en recept za kakijevo pito, ki uporablja bolj ‘in’ sestavine, na primer kokosovo maščobo, javorjev sirup, brezglutensko moko, nadomestke mleka in smetane. No, ja, seveda se ga nisem v popolnosti držala, ker so te sestavine po večini kar drage in jih nisem imela vseh na zalogi. Zato sem recept malce prikrojila sestavinam, ki sem jih imela doma in skupaj spravila zelo okusno kakijevo pito.

Najprej sem prižgala pečico na 175°C, nato sem se lotila testa. Stehtala sem 200 g pirine in 100 g ajdove moke, dodala 150 g margarine (ali katere druge maščobe: maslo, kokosova maščoba ali tisto, kar najraje uporabljate pri peki), polovico vrečke pecilnega praška, 2-3 žlice agavinega sirupa (javorjevega sirupa, medu) in manj kot 1 dl ovsenega napitka (ali sojinega, riževega, mandljevega, … ali enostavno navadnega mleka). Ovseni napitek je služil predvsem temu, da je testo postalo bolj gnetljivo in sočno, tako da ga dodajte po potrebi. Pekač za pite sem namastila in ga obložila s pripravljenim testom. Prebodla sem ga z vilicami in ga pekla dobrih 10 minut.

Medtem sem pripravila kakijev nadev. Pet kakijev sem izdolbla in jim odstranila koščice. Dala sem jih v mikser in jim dodala nekaj kapljic vanilijeve esence, 3 žlice mletih orehov in približno 100 ml sojine smetane. Če sojine smetane ne uporabljate, jo z lahkoto nadomestite z navadno sladko smetano ali smetano za kuhanje. Ko se je vse skupaj dobro premešalo in se je testo speklo, sem kakijev nadev zlila na testo in pekla še 20 minut.

008

To je to. Precej enostavno in kljub temu, da na prvi pogled izgleda cela znanost zaradi neznanih sestavin, lahko te brez slabe vesti zamenjate za tiste bolj poznane in spečete običajno, malo manj brezglutensko in brezlaktozno kakijevo pito.

016

Kakijeva pita
Za testo
  1. 300 g moke (200 g pirine + 100 g ajdove ali vaša poljubna kombinacija)
  2. 150 g margarine (ali druge maščobe: maslo, kokosova maščoba ...)
  3. 1/2 vrečke pecilnega praška
  4. 2-3 žlice agavinega sirupa (javorjevega, medu)
  5. manj kot 1 dl mleka (ali njegovega nadomestka)
Za kakijev nadev
  1. 5 očiščenih kakijev
  2. vanilijeva esenca
  3. 3 žlice mletih orehov
  4. 100 ml (sojine) smetane (za kuhanje)
postopek
  1. Zamesimo testo, ga nadevamo na pomaščen pekač za pito, ga prebodemo z vilicami in pečemo 10 minut na 175°C. Medtem zmiksamo vse sestavine za nadev, ga polijemo po testu in pečemo še 20 minut.
Bor mašina za punce http://bormasinazapunce.si/

Dodaj odgovor